Quest heeft met vijfentwintig werknemers een relatief grote redactie. Met een gemiddelde oplage van 170.000 per maand blijft het een populair blad.
Toch heeft ook Hendriks zo zijn zorgen. “We verliezen de jonge doelgroep, maar ik vraag me ook weleens af of we die ooit gehad hebben.”
Volgens de mediaman lezen jongeren geen tijdschriften meer. “Alle vrije tijd wordt vandaag de dag opgeslokt door sociale media”, zegt Hendriks die zelf vier zonen en een dochter heeft.
De gemiddelde leeftijd van een Quest-lezer is 32, abonnees zijn zowel mannen als vrouwen. “De gemiddelde leeftijd zal de komende jaren denk ik verder stijgen.”
Juniordag
Toch organiseerde Hendriks onlangs een Quest Junior Dag voor kinderen. “Dat was ook een wens van een adverteerder”, zegt hij. Een cross-mediale strategie vindt hij bovendien belangrijk. “We hebben net Quest Test gelanceerd, een platform dat lezers betrekt bij onderzoeken.”
Ook werkt het blad samen met Radio 538. Om adverteerders en sponsoren te trekken zoekt Hendriks naar nieuwe vormen van partnerships en adverteren. “Ik heb voor mijn adverteerders een nieuw model ontwikkeld waarbij de weetjes van Quest worden ingezet.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!