Talpa Music en Sony starten digitaal label

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Talpa Music en SONY BMG Entertainment International starten een nieuw muzieklabel: zal zich gaan richten op de 'digitale exploitatie van muzikaal talent'.

Volgens de twee bedrijven zijn er veel mogelijkheden om nieuwe muzikanten via de digitale markt te promoten. 'Wij zien dat er nog zoveel talent rondloopt in Europa waar anderen niet altijd plaats of oog voor hebben', aldus Talpa Music president Tony Berk. 'Daarnaast menen we met de Talpa groep een platform te kunnen creëren om nieuwe artiesten op de juiste wijze te lanceren en ondersteunen.'

Concreet betekent dat volgens marketingmanager Robin van Beek dat 8Ball geen conventionele singles uit gaat brengen: 'We willen een liedje eerst online laten broeien via legale muziekdownloadsites voordat we over gaan tot distributie, we zullen ons daarnaast concentreren op de marketing rond de artiesten.'

Ondanks dat 8ball Music vertrekt vanuit een digitale gedachte is samenwerking met een grote maatschappij als Sony BMG gezocht, om onder andere een snelle fysieke distributie te kunnen garanderen, mocht dat dus nodig zijn.

De samenwerking gaat volgens de twee echter verder dan enkel verkoop en distributie. Maarten Steinkamp, President SONY BMG Europe: '8ball Music sluit perfect aan bij onze strategie om jong talent te lanceren en onze samenwerking biedt kansen om jaarlijks ook enkele releases buiten de Nederlandse landsgrenzen te initiëren.'

8Ball heeft nog geen artiesten onder contract. Van Beek: 'We zijn nu de eerste stapjes aan het maken. Maar over een jaar willen we 6 tot 8 artiesten op het label hebben. Criterium daarbij is dat wij de muziek snappen en begrijpen. De muziek moet draaibaar zijn op de radio.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie