Naast de serie geschreven interviews met Anne van de Wijdeven (Dept), Amanda Boomstra (Fabrique) en René van Engelenburg (Dropstuff Media) én Random Pic(k) Of The Day For A Week met Nik Nieuwenhuijs en Dani Polak (Code D'Azur) over SXSW, produceerden CreativeNL en New Dutch Wave ook een aantal korte video-interviews met bezoekers - over hoogtepunten, trends en het belang van handelsmissies voor de Nederlandse creatieve industrie.
Hier een bloemlezing. Achtereenvolgens komen aan het woord/in beeld:
- Jeroen van Erp (Innovation Strategist Fabrique en hoogleraar Concept Design): ‘Zuckerberg moet zich schamen.’
- Bee Kothuis van NBSO (Netherlands Business Support Office) over zakendoen in Texas en het belang van persoonlijk contact. 'In the end businesses are people and trust is a big issue.'
- Jann de Waal (voorzitter Topteam Creatieve Industrie en CEO Info.nl) over de vraag welke impact Metaverse en big tech bedrijven in het algemeen hebben op de samenleving.
- Alexandra Belicova (Startup Amsterdam) over de groeiende tech scene in Amsterdam en de zoektocht naar talent.
- Austin Simms van global climate tech company Dayrize uit Amsterdam ('the first sustainable impact measurement technology to rapidly assess environmental & social effects of consumer goods') over het feit dat 'klimaat' onderdeel is geworden van het mainstream discours.
- Dion ten Heggeler - Chordify turns any music or song (YouTube, Deezer, SoundCloud, MP3) into chords - over het opvallende, positieve feit dat het bij tech en merken steeds meer over 'mensen' en cultuur gaat.
- En Karlijn Marchildon, Head of Communications & PR VanMoof, over de grote hoeveelheid aanwezige Nederlanders...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!