Uit inzichten van onderzoek naar de effectiviteit van reclames komt naar voren dat Nederlanders graag naar ‘echte mensen’ kijken in een commercial. Nederlanders staan meer open voor een uitleg van de voor- en nadelen over een product wanneer dit iemand is waarmee zij zich kunnen identificeren. En dan niet een acteur, maar iemand die zij zelf hadden kunnen zijn.
BrandDeli speelde hier op in door een concept te bedenken waarbij Samsung heel Nederland oproept zich in te schrijven voor het Samsung AddWash testpanel.
Kim Koers, Marketing Communication Manager Samsung Electronics Benelux: ‘Omdat we al een ATL campagne hadden lopen, zochten we naar een nieuw concept dat hier complementair aan was. We hebben BrandDeli daarom gebrieft op twee kernpunten; het creëren van awareness voor de USP's van de AddWash en het genereren van buzz rondom deze nieuwe wasmachine. Dankzij Branddeli’s concept waarin we eerst op zoek gaan naar de AddWash Familie van Nederland, ontstaat er allereerst buzz rondom ons product.’
Marco Gijsen, Director Brand Partnerships bij BrandDeli, vult aan: ‘Na de teaserfase, volgt de tweede fase van de campagne; de awareness fase. Dit is de fase waarin de USP's van de Addwash centraal staan in testimonials waarin de gezinnen hun enthousiasme en ervaringen over de Samsung AddWash delen. Hiermee moet de doelgroep geïnspireerd worden om ook een Samsung AddWash aan te schaffen of in ieder geval op hun evoked set terecht te komen.’
In de aanloop naar deze testimonials kan de consument via sociale media volgen hoe de verkiezing tot de AddWash families is vergaan, zien hoe de families hun nieuwe wasmachine in ontvangst nemen en krijgt men een kijkje achter de schermen bij de opnames van de testimonials.
Volgens BrandDeli hebben ruim 14.000 Nederlanders gehoor gegeven aan de oproep en zijn er twee gezinnen uitgekozen om de Samsung AddWash te testen. De testimonials zijn sinds 1 juni on air te zien. Naast een oproeppromo en testimonials, zijn ook billboards (storyboarding), prerolls, een nieuwsbrief, fotografie en display advertising ingezet.
Adverteerder: Samsung
Mediabureau: Starcom & Liquid Thread
Concept & Strategie: Jan-Willem den Ouden
Productie: Esther Mol
Account: Marco Gijsen
Project Management: Saskia Daane Bolier
Editing/regie/ sounds: Dennis Roelofs – Moving Art / Raymond Rutting
Online Agency: Samsung / Men in Green
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!