Samsung promoot zijn smartwatches via aangepaste workouts in Basic-Fit-sportscholen

De fysieke activatie is bedacht, ontwikkeld en geproduceerd door Cheil Benelux en Robot Kittens.

Afbeelding: aangeleverd

Met een smartwatch om de pols verzamel je meer informatie over je gezondheid, ook tijdens het sporten. Die statistieken kunnen je helpen om beter te trainen, stelt Samsung. Het bedrijf verkondigt die boodschap de komende maanden daarom via een reizende activatie die 24 verschillende Basic-Fit-sportscholen aandoet. Sporters kunnen daar squats doen voor een groot scherm om punten te scoren en kans te maken op Samsungs nieuwste smartwatch.

Fysieke activatie met retailnetwerk

Samsung noemt de activatie zijn 'Galaxy Space Squat', waarop twee sporters tegelijk oefeningen kunnen doen terwijl zij kijken naar een scherm in de vorm van een smartwatch. Tijdens de squatoefening besturen de sporters allebei een ruimteschip en is het de bedoeling dat zij elkaar en deelnemers in andere Basic-Fit-vestigingen verslaan. De beste sporters maken kans op een horloge. 

Er zijn vijf exemplaren van de Galaxy Space Squat gemaakt, vertelt een woordvoerder desgevraagd. Die doen via een rondreis iedere keer vijf vestigingen aan, voor ongeveer een maand. De fysieke activatie is een samenwerking tussen Samsung en Basic-Fit, dat ook zijn retailnetwerk beschikbaar stelt. Sporters worden op schermen en radio in de sportschool geattendeerd op de activatie en zien de campagne ook op de socialmediakanalen en in de app van Basic-Fit.

De activatie is bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux. Robot Kittens is verantwoordelijk voor de gameontwikkeling en technische productie van de activatie. Samsung is de grootste klant van Cheil Benelux. Het bureau presenteerde vorige maand een Samsung-tool die Nederlandse basketballers aan Olympisch goud moest helpen. De heren verlieten Parijs inderdaad met een gouden plak.

Credits

Klant: Basic-Fit, Samsung.  
Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens 
Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort. 
Lead Agency: Cheil Benelux 
Project lead: Tim van der Sijde  
Head of Strategy: Dennis Hamakers 
Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama 
Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama 
Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard 
Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese 
Agency Producer: Bart Breugem 
Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye  
Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye 
Game-development: Robot Kittens 
Sound Design: AMP Amsterdam 
Techical Production: Robot Kittens, Tchai International 
Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron 
Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie