Met een smartwatch om de pols verzamel je meer informatie over je gezondheid, ook tijdens het sporten. Die statistieken kunnen je helpen om beter te trainen, stelt Samsung. Het bedrijf verkondigt die boodschap de komende maanden daarom via een reizende activatie die 24 verschillende Basic-Fit-sportscholen aandoet. Sporters kunnen daar squats doen voor een groot scherm om punten te scoren en kans te maken op Samsungs nieuwste smartwatch.
Fysieke activatie met retailnetwerk
Samsung noemt de activatie zijn 'Galaxy Space Squat', waarop twee sporters tegelijk oefeningen kunnen doen terwijl zij kijken naar een scherm in de vorm van een smartwatch. Tijdens de squatoefening besturen de sporters allebei een ruimteschip en is het de bedoeling dat zij elkaar en deelnemers in andere Basic-Fit-vestigingen verslaan. De beste sporters maken kans op een horloge.
Er zijn vijf exemplaren van de Galaxy Space Squat gemaakt, vertelt een woordvoerder desgevraagd. Die doen via een rondreis iedere keer vijf vestigingen aan, voor ongeveer een maand. De fysieke activatie is een samenwerking tussen Samsung en Basic-Fit, dat ook zijn retailnetwerk beschikbaar stelt. Sporters worden op schermen en radio in de sportschool geattendeerd op de activatie en zien de campagne ook op de socialmediakanalen en in de app van Basic-Fit.
De activatie is bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux. Robot Kittens is verantwoordelijk voor de gameontwikkeling en technische productie van de activatie. Samsung is de grootste klant van Cheil Benelux. Het bureau presenteerde vorige maand een Samsung-tool die Nederlandse basketballers aan Olympisch goud moest helpen. De heren verlieten Parijs inderdaad met een gouden plak.
Credits
Klant: Basic-Fit, Samsung.
Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens
Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort.
Lead Agency: Cheil Benelux
Project lead: Tim van der Sijde
Head of Strategy: Dennis Hamakers
Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama
Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama
Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard
Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese
Agency Producer: Bart Breugem
Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye
Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye
Game-development: Robot Kittens
Sound Design: AMP Amsterdam
Techical Production: Robot Kittens, Tchai International
Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron
Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!