Premium

RTL: goede prestaties in Nederland, overall mindere resultaten

RTL Group heeft last van de mindere Franse markt en tv-productietak FremantleMedia.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Nederland presteert RTL naar behoren, zo meldt RTL Group in een bericht naar aanleiding van de cijfers van het derde kwartaal.

RTL is in een transitiefase naar digitaal en investeert steeds meer in Multi Channel Networks. Onlangs kocht het StyleHaul. In juli investeerde het mediaconcern in ‎SpotXchange, een marktplaats voor digital video advertising,

In de traditionele tv-markt gaat het moeizaam, Duitsland en Nederland uitgezonderd. Er is wel een kleine plus in de advertentieomzetten. 

Het inkomen daalde met 1,6 procent over de eerste negen maanden naar 3,9 miljard euro. EBITA daalde met bijna 5 procent naar 679 miljoen. De digitale divisie zag een groei van 16 procent naar 180 miljoen euro.

Ceo&;s Anke Schaferkordt en Guillaume de Posch zeggen niet te willen wachten tot de marktcondities in de traditionele tv-wereld beter worden. &;RTL Group zal blijven investeren in digitaal.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie