Bestuursvoorzitter René Grotendorst in Communicatie januari/februari: ‘Als een van onze vakmannen een reparatie bij een huurder komt doen en soms nee moet verkopen, komt die Maserati vaak weer langs. De beeldvorming blijft lastig te beïnvloeden. Aanvankelijk werd de commotie langzaam minder. Maar toen rakelden de affaire bij Vestia en de parlementaire enquête alles weer op.
Mercedes van Vestia-directeur
‘Bij Vestia lijkt het effect op de reputatie minder groot dan bij ons, terwijl het financiële effect juist groter was en zelfs de gehele sector hieraan moest meebetalen. Een derivatenportefeuille is technisch, dat roept minder emotie op. Terwijl de Mercedes van Vestia-directeur Erik Staal duurder was dat de Maserati van Möllenkamp. We staan ook nog steeds onderaan de Building Business Reputatiemonitor, Vestia staat alweer boven ons.’
Woordvoerder Nico de Leeuw: ‘Zelfs als er elders in de semipublieke sector iets gebeurt wat te maken heeft met correct gedrag, worden Rochdale en de Maserati er meteen weer bij gehaald.’
Het januari/februari-nummer van Communicatie verschijnt 6 februari 2014. Voor het volledige interviewe met René Grotendorst, Nico de Leeuw en communicatiemanager Frederik Kunst, klik hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!