De campagne laat de belevingswereld van een promotioneel product zien, de lange duur en het effect van de investering.
Hij vloeit voort uit een marktonderzoek dat het Platform Promotional Products (PPP) onlangs deed. Dat leverde onder meer de volgende uitkomsten op:
- 75% van de ontvangers heeft tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van de werkplek
- Schrijfwaren staan sinds jaar en dag met stip op 1 als meest ingezet promotioneel product
- 70% van de ontvangers bewaart promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en schrijfwaren zijn meest voorkomende producten
Marijke van Hoorne, PPP-directeur: ‘De campagne begint in november en het is onze intentie om begin 2015 een vervolg te presenteren. Want er is nog veel werk aan de winkel om promotionele producten de erkenning van volwaardige marketing media te geven.’
PPP heeft circa 250 leden, die allen de PPP code of conduct hebben ondertekend. Het PPP lidmaatschap functioneert als een keurmerk richting zakelijke afnemers en eindgebruikers. De opdrachtgever moet er vanuit kunnen gaan dat de aangesloten leden beschikken over alle noodzakelijke kennis en middelen voor advies en inkoop. Tot PPP leden behoren importeurs, groothandelaren, producenten en tussenhandelaren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!