Ik heb het natuurlijk over de Nationale Marketing Strijd. Sinds 1991 hèt carrière- en netwerkevent voor marketingminnende studenten in de eindfase van hun academische studie, georganiseerd door de Marketing Associatie Nederland.
Doorgewinterde marketeers kennen het evenement vast nog als de N.M.A-dag (tot 1997) of de M.A.N.-dag (tot 2005). Feit is dat het event al 19 jaar lang studenten met een passie voor marketing weet te mobiliseren. En natuurlijk sponsoren de kans geeft om op uiteenlopende manieren in contact te komen met veelbelovende marketeers in wording.
De charme van het evenement zit hem in het feit dat het dóór marketingstudenten vóór marketingstudenten wordt georganiseerd en dat het studenten uit verschillende marketingdisciplines samenbrengt. Uit ervaring kan ik vertellen dat het in groepen samenwerken van studenten Bedrijfswetenschappen, Bedrijfseconomie, Communicatiewetenschappen, Technische Bedrijfskunde en andere marketinggerelateerde opleidingen tot een hoge mate van creativiteit kan leiden. Twee jaar geleden resulteerde dat in elk geval voor Heineken in een idee voor een EK gadget dat ze een jaar laten inspireerde tot het maken van de Trom-Pet.
Het thema dit jaar is "What's your ID? Op de website valt hierover te lezen dat "gedurende het evenement het tonen van een eigen unieke en authentieke IDentiteit een belangrijke rol zal spelen, maar dat creatieve ID-en minstens net zo belangrijk zullen zijn!".
Eerlijk is eerlijk, in 2006 organiseerde ik het evenement zelf in Rotterdam en was verantwoordelijk voor de PR en Promotie, dus heel objectief ben ik niet in deze. Sterker nog, ik draag het evenement nog steeds een warm hart toe, voorzie de organisatie van advies en was ook de afgelopen twee jaar aanwezig als afgezant van een van de sponsoren.
Genoeg gezegd dus. Ter afsluiting de elevator pitch richting de marketingstuderende MolBlog lezers van Julie de Ronde, dit jaar vanuit 3MA ? de Marketing Associatie van de Universiteit van Maastricht ? verantwoordelijk voor de Promotie en PR.
"Zit jij in de laatste fase van je studie en heb je affiniteit met marketing? Denk jij dat je de meest unieke oplossingen hebt voor real-time cases van aansprekende marketingbedrijven? Wil jij op zowel formele als informele wijze kennismaken met o.a. TNT, DSM, L'Oréal, Océ, T-Mobile, VODW Marketing en Fairchild? Durf jij de strijd aan met de 190 beste marketingstudenten van Nederland en hiermee kans maken op 2000 euro? Schrijf je dan in voor de Nationale Marketing Strijd 2009 en maak je klaar voor een warm welkom in het bourgondische Maastricht."
Limburgse vlaaien inbegrepen dus. Ik zou het wel weten als marketingstudent ;-)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!