Een online platform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijks direct vanuit het salaris kunnen schenken aan goede doelen. Dat is het uitgangspunt van 'LoonGift', ontwikkeld door startup The Social Handshake. Via het platform kan er op een laagdrempelige en veilige manier gegeven worden. Voor de bouw van LoonGift sloot het bedrijf de handen ineen met het digitale bureau Incentro, dat het als eerste grote gebruiker aanbiedt aan haar 360 medewerkers.
In Engeland bestaat het fenomeen 'payroll giving' al langer. In Nederland is dit nog niet zo bekend, The Social Handshake wil daar nu verandering in brengen.
Zonder gedoe
'Toen ik in het bedrijfsleven werkte wilde ik zelf ook méér goed doen, maar door de drukte kwam het er niet van', zegt oprichter van Loongift Sandra van Beest. 'Dat zag ik ook om mij heen. Veel mensen met goede intenties, waar niet altijd evenveel van terechtkomt. Daarom heb ik mij tot doel gesteld om ‘goed doen’ makkelijker te maken, zonder gedoe met bellen, papierwerk, of dat de werkgever dingen moet regelen.'
Volgens Sander Korf, directeur van Incentro, is LoonGift bij uitstek een manier om het makkelijk te maken voor werknemers om hun ‘handshake’ met de wereld te verbeteren, door doelen te steunen die passen bij hem/haar als persoon. Op die manier zetten wij vanuit Incentro weer een stap richting een betere wereld.'
Werkgevers kunnen zich aanmelden via Loongift.nl. Honderd procent van de gift gaat direct naar het goede doel. Daarnaast krijgen werkgevers door een overzichtelijk dashboard inzicht in wat hun medewerkers nu echt belangrijk vinden. Door middel van gekleurde iconen kan de werkgever inzien wat de "handshake" is van een werknemer en welke goede doelen medewerkers met elkaar delen.
Ook belastingtechnisch kan een gift aan het goede doel interessant zijn. Zo kost het bijvoorbeeld 16 euro om 26 euro te schenken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!