68 % van de ondervraagden gaven SMS als favoriet aan. Maar 10% koos voor ‘bellen’ en 9% communiceert het liefst via Facebook. Instant Messaging, zoals MSN is goed voor 3 % en maar 0,3% gaf email aan als meest gewenste communicatiemiddel.
Cat Enagonio (Vice President of Marketing ChaCha): “We zagen dat jongeren en jong-volwassenen meer tijd spenderen aan SMS’en op hun mobiel als een primair middel dan elk ander medium inclusief social media zoals Facebook, IM en email. Ze doen zelfs liever afstand van hun TV en computer dan hun mobiele telefoon.” 61% van de jongeren kiest de mobiele telefoon als haar belangrijkste device (Computer 18% en televisie 11%). “Jongeren zijn moeilijk te bereiken voor reclame, aangezien zij multitasken en maar weinig aandacht geven aan de grote hoeveelheid media. SMS Advertising weet hun aandacht beter te grijpen dan elke andere vorm van advertising. ” De bevindingen van ChaCha komen overeen met de recente resultaten van onderzoeksbureau PEW, waaruit bleek dat SMS’en is uitgegroeid tot het favoriete communicatie kanaal tussen jongeren en hun vrienden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!