Omnicom Media Group (OMG), de mediadienstendivisie van Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) en Teads, het wereldwijde platform voor de distributie van digitale advertenties, lanceren vandaag als eerste een tool waarmee ze eenvoudig strategieën voor media targeting kunnen activeren in cookieloze omgevingen. Tegelijkertijd blijft de privacy van de consument behouden.
De Cookieless Translator van Teads zal planners en programmatic buyers van de Omnicom Media Group in staat stellen om bruikbare inzichten te ontdekken voor klanten en op maat gemaakte doelgroepen te creëren die geen cookies nodig hebben voor activering. Het nieuwe product helpt merken bij de overgang naar het huidige privacy-gerichte tijdperk. Dit door naadloos voorspellende doelgroepen te creëren en vooraf gedefinieerde, op cookies gebaseerde doelgroepen, waaronder first-party data van adverteerders, te vertalen naar nieuwe segmenten die niet afhankelijk zijn van cookietechnologieën. De voordelen gelden ook voor uitgevers, die meer mogelijkheden krijgen om hun content te gelde te maken.
Waar cookies geleidelijk door alternatieve identifiers, zoals browser-based API en e-mail, worden vervangen is het massabereik en de technische gereedheid van deze oplossingen nog niet afdoende. De unieke aanpak van de Cookieless Translator biedt klanten van Omnicom Media Group oplossingen die wel onmiddellijk uitvoerbaar zijn op schaal.
De Teads-oplossing wordt geïntegreerd in Omni, het marketing orkestratie- en inzichtenplatform van Omnicom, en vormt een aanvulling op de privacy-gerichte aanpak die Annalect - de data- en analysetak van OMG - binnen Omni implementeert.
"Ondanks de kleine adempauze die is geboden door Google, gaan we onverminderd door met het onderzoeken en testen van alternatieven voor de third party cookie. Teads heeft zich hierin als waardevolle partner bewezen wat verder onderstreept wordt door de exclusieve beschikbaarheid van de Cookie-less Translator. Deze tool levert ons niet alleen inzichten hoe we relevante doelgroepen cookieloos kunnen bereiken, ook geeft het ons de mogelijkheid beter in te schatten hoe campagne prestaties worden beïnvloed in een post-cookie tijdperk."
"We hebben de Cookieless Translator gebouwd door gebruik te maken van onze jarenlange expertise in het interpreteren van content consumptiegegevens. Wij geloven dat de toekomst van digitale targeting afhangt van het naast elkaar bestaan van verschillende technologieën en dat onze aanpak cookieloze oplossingen op schaal uitvoerbaar maakt voor OMG-klanten, zonder dat dit ten koste gaat van de privacy van consumenten."
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!