Fanta en Teads scoren met CTV Homescreen-campagne

Hoe bereik je de doelgroep die geen lineaire tv kijkt? Fanta en Teads bedachten een omnichannelcampagne met een hoofdrol voor Connected TV.

Fanta en Teads hebben de handen ineengeslagen voor een omnichannelcampagne die de grenzen van digitale reclame verlegt. Door premium Connected TV (CTV)-advertenties te combineren met de InRead-formaten van Teads, tilt deze campagne brand awareness naar een hoger niveau.

Voor het eerst werd een campagne van dit formaat gelanceerd die zowel op CTV als op mobiele, desktop- en tabletplatformen draaide. Dit zorgde voor een enorme exposure voor het merk Fanta op zowel het grootste scherm in huis als op persoonlijke apparaten.

De kracht van omnichannel in actie

Met de omnichannelcampagne, die werd uitgerold via premium CTV Homescreen-advertenties op onder andere LG Smart TV’s, bereikte Fanta doelgroepen die normaal gesproken niet gevoelig zijn voor traditionele tv-reclame. Veel consumenten hebben de overstap gemaakt naar streamingdiensten en negeren lineaire tv, maar dankzij de CTV-oplossingen van Teads worden deze ‘onbereikbare’ doelgroepen nu alsnog bereikt.

Dit biedt merken als Fanta de mogelijkheid om hun publiek op een impactvolle manier te bereiken. Want CTV presenteert reclameboodschappen op een scherm waar consumenten het meest ontspannen en ontvankelijk zijn: hun tv.

Verhoogde impact door CTV

Een recente studie van Teads en Mediascience heeft aangetoond dat het toevoegen van CTV aan een omnichannelcampagne niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de effectiviteit van de advertenties aanzienlijk verbetert. De cijfers spreken voor zich:

  • Hogere attentiewaarde: CTV-advertenties zorgen voor een 129% hogere attentiewaarde vergeleken met mobiele advertenties.
  • Reclameherinnering: als CTV wordt gecombineerd met mobiele apparaten, stijgt de reclameherinnering met 67%.
  • Aankoopbereidheid: blootstelling aan CTV vergroot de aankoopintentie met 16%, wat een directe impact heeft op de ROI van campagnes.

CTV ook beschikbaar in Nederland

Teads heeft het CTV-aanbod ook beschikbaar gemaakt in Nederland. Adverteerders in Nederland kunnen via het Teads-platform nu campagnes draaien op tv, mobiel, tablet en desktop. Die campagnes zijn te maken via de Teads Ad Manager (TAM). Dit betekent dat merken een volledig geïntegreerde reclameboodschap kunnen uitrollen over alle schermen, wat resulteert in een consistente merkervaring. Met TAM krijgen adverteerders de mogelijkheid om campagnes op smart-tv’s van merken als LG, Philips en Samsung te draaien. De tv-merken werken met verschillende besturingssystemen, maar TAM kan met alle systemen communiceren. Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat elke campagne soepel wordt weergegeven, op elk type smart-tv.

CTV groeit snel in Europa

Hoewel de Europese marktpenetratie van smart-tv’s nog niet zo hoog is als in de Verenigde Staten, groeit de adoptie van CTV in Europa razendsnel. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft 63% van de Nederlandse huishoudens al een smart-tv. ‘Europa is momenteel de snelst groeiende markt voor CTV’, zegt Geert Hoogeveen, managing director van Teads Nederland.

Steeds meer streamingdiensten, waaronder Disney+ en Videoland, introduceren goedkopere reclame-abonnementen. Dat geeft een verdere stimulans aan de vraag naar CTV-advertenties. Netflix heeft in een aantal landen al een reclame-abonnement ingevoerd. Disney+ lanceert zo’n abonnementsmodel in oktober in Nederland.

Toekomst van omnichannel marketing

De samenwerking tussen Fanta en Teads is een voorbeeld van hoe merken het volledige potentieel van omnichannel marketing kunnen benutten. Door consumenten te bereiken via zowel CTV als mobiele apparaten, wordt een naadloze ervaring gecreëerd die de merkbetrokkenheid verhoogt en die uiteindelijk leidt tot betere resultaten.

Met Teads’ platform, dat maandelijks wereldwijd 2 miljard gebruikers bereikt, wordt een brug geslagen tussen adverteerders en consumenten op alle digitale touchpoints. In Nederland bereikt Teads meer dan 83 procent van de online Nederlanders en is het platform al de nummer 2 in exposure, voor YouTube en Facebook. Voor merken die willen blijven groeien in een steeds veranderend medialandschap is omnichannel adverteren de weg vooruit. Teads blijft de grenzen verleggen met de mogelijkheden om CTV te combineren met een omnichannelstrategie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →