The North Face viert halve eeuw met Question Madness-campagne

Nieuwe digitale campagne brengt atleten onder de aandacht die hun eigen grenzen verleggen.

Grenzen verleggen

In de campagne zijn beelden te zien van de meest afgelegen plekken ter wereld, waarvan veel door de atleten zelf werd vastgelegd tijdens expedities. Het Cat Stevens-nummer Miles From Nowhere begeleidt de beelden. In Question Madness zijn rollen weggelegd voor atleten Xavier De Le Rue, Emily Harrington, Alex Honnold, Renan Ozturk, en Conrad Anker. Via kan het publiek zelf hun verhaal delen over het verleggen van hun grenzen. 

‘De Question Madness-campagne komt op een moment waarop ontdekking – in alle vormen – belangrijker is dan ooit’, zegt Todd Spaletto, directeur van The North Face. ‘De huidige samenleving trekt tradities, systemen en instellingen in twijfel. Wat gisteren ondenkbaar was, is vandaag gemeengoed. Wij juichen degenen toe die het lef hebben het onbekende pad in te slaan en hun eigen succes durven vormgeven.’

Waanzin

Skateboarder, surfer, filmproducent en campagnedirecteur Stacy Peralta zegt dat atleten dagelijks de dunne scheidslijn tussen vooruitgang en gekte betreden. ‘Ik heb veel tijd doorgebracht met atleten en vind dat zij vaak verkeerd worden begrepen. Velen vinden het waanzin, maar dat wat ze najagen draait niet om een concrete beloning maar iets veel groters. Het gaat om iets bereiken met elke vezel van je lichaam, en als dat lukt is dat heel bevrijdend. Wanneer niets er meer toe doet, behalve jijzelf en het moment – dat is het beste gevoel ter wereld.’

De campagne start op Facebook en verspreidt zich wereldwijd in het vierde kwartaal, in ruim zestien markten waaronder Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, China, Hong Kong, Australië en Nieuw-Zeeland. De campagne verschijnt op internationale online media, en is te zien op buitenreclame in diverse landen in Europa.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie