Vanaf 1 januari 2016 worden de NIMA Marketingexamens vernieuwd. De nieuwe examens sluiten aan op de aanwezige marketingfuncties op de arbeidsmarkt. Het actualiseren en vernieuwen van de marketingexamens is een terugkerend fenomeen.
Met deze verandering wil NIMA actief inspelen op het veranderende marketingvak. Dit najaar bieden NIMA Education Partners al de vernieuwde NIMA Opleidingen aan die afgesloten worden met het officiële NIMA Examen. ‘Toekomstige professionals worden optimaal voorbereid op een marketingfunctie met aantoonbare, actuele kennis door het behalen van het enige onafhankelijke marketingdiploma van Nederland dat sterk gewaardeerd wordt door het (inter)nationale bedrijfsleven’, aldus NIMA.
De marketingexamens op de niveaus Basis, A, B en C zijn gewijzigd op inhoud, relevantie en actualiteit. Door de examens inhoudelijk te wijzigingen moet het kennisniveau optimaal aansluiten op de gevraagde competenties, zoals die worden verwoord in openstaande vacatures vanuit het bedrijfsleven.
Basis
Voor het aanstormend marketingtalent biedt NIMA het Basiskennis Marketing Examen aan. Vanaf 2016 kom hier een keuzevariant bij; Basiskennis Online Marketing, waarin de toepassing van de belangrijkste online marketinginstrumenten centraal staan.
NIMA A
Het NIMA A Examen is bestemd voor de ambitieuze marketingstarter. Naast het bekende NIMA A Marketing Medewerker Examen kan er vanaf 2016 ook gekozen voor de specialisatie NIMA A Online Marketeer.
NIMA B
Gevorderde professionals kiezen voor NIMA B om de opstap naar een functie als marketingmanager te maken. In dit examen wordt de toepassing van marketingtheorieën en –modellen breed behandeld. Nieuw is daarbij de keuze voor een viertal specialisaties: Business Marketing, Consumentenmarketing, Customer Insights en Digital Marketing. Marketingmanagers die zich enkel aantoonbaar willen specialiseren in een van de vier disciplines ontvangen na het behalen van de specialisatie een NIMA Certificaat.
NIMA C
De NIMA C Examens zijn bestemd voor de gevestigde visionairs met minimaal vier jaar werkervaring waarbij de top never-ending is. Strategie en strategische keuzes staan centraal tijdens dit NIMA Examen en bestaat uit een toets bij een NIMA Education Partner en het schrijven en verdedigen van een strategisch marketingplan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!