CliniClowns voert vanaf 1 juni 2015 een nieuwe huisstijl door. De nieuwe visuele identiteit is volgens de organisatie in lijn gebracht met de ontwikkeling die CliniClowns de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en legt de nadruk op een moderne clownsorganisatie die de wereld van de zorg op een persoonlijke en speelse manier benadert. Strategisch designbureau Wunder tekende voor de transitie in branding en design.
Magie
Iedereen kent CliniClowns van het werk in het ziekenhuis. Hoofd marketing, Frouke Visscher: ‘Dat zie je ook terug in het oude logo. We spelen echter al lang niet meer alléén in het ziekenhuis. Kinderen verblijven er tegenwoordig steeds korter. Daarom ontwikkelden we de afgelopen jaren nieuwe spelvormen die beter aansluiten bij de behoefte van het kind en zijn directe omgeving. De magie die ontstaat vanuit oprecht, persoonlijk contact tussen clown en kind is de inspiratie voor de merkstijl en al onze communicatie.’
Alef de Jong, partner en creatief strateeg van designbureau Wunder: ‘Samen met CliniClowns hebben we een heel open proces gehanteerd. Er is een broedplaats ingericht voor workshops, creatieve sessies en open-reviews, waar de resultaten van elke stap aan de wand bleven hangen. De ruimte was open voor medewerkers, donateurs en vrijwilligers, wat zorgde voor een hoge betrokkenheid. Voor ons was het een verrijking en inspirerend om zo samen te werken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!