Na de uitschakeling van Ajax in de Champions League gaat komend weekend de Eredivisie van start. Onderzoeksbureau Memo2 stelt vast dat Nederlandse bedrijven in de rij staan om de clubs te sponsoren: 'De Eredivisie groeit in populariteit, komend seizoen verwachten weer meer Nederlanders dat zij de Eredivisie gaan volgen (+13%). Studio Sport blijft voor 40% van de voetbalvolgers het belangrijkste kanaal.'
Op basis van eigen onderzoek concludeert onderzoeksbureau Memo2 dat het opvallend is dat de nieuwe shirtsponsors van Feyenoord (Opel) en Ajax (Ziggo) al op korte termijn topscores weten te realiseren op Sponsorbekendheid en Sponsorwaardering.
Uit onderzoek van Memo2 blijkt dat Philips de meeste waardering krijgt als sponsor in de Eredivisie. Ook wordt het merk als 'meest passend' als sponsor in de Eredivisie ervaren. Dat terwijl Philips in april van dit jaar bekend maakte dat het stopt als shirtsponsor van PSV.
Memo2 vervatte de uitkomsten van een onderzoek naar onder meer sponsorbekendheid en sponsorwaardering in de Eredivisie in onderstaande infographic:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!