Nieuwe generatie gelooft in brede marcom-bureaus

De nieuwe generatie marcoms gelooft dat bureaus over tien jaar full-service zijn en werkzaam in zowel de reclame, direct marketing, sociale en digitale media als in de pr. Puur digitale bureaus zijn dan verdwenen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een Europees onderzoek 'Next Generation van marcoms' onder meer dan 2000 marcom-studenten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en België.

Bijn allen (90%) denken dat de bureaus over tien jaar full-service zijn en werken in zowel de reclame, direct marketing, sociale en digitale media als pr. Meer dan 80% denkt dat bureaus die zich alleen richten op ‘social’ en ‘digitaal’ binnen tien jaar verdwijnen.

70% gelooft dat het marcom-landschap wordt 'gedomineerd' door content marketing en 'pr thinking'. 77% vindt dat Facebook is het belangrijkste voor de communicatie van een merk is met deze generatie
Die bestempelt zichzelf overigens niet als 'digital natives'. In plaats daarvan zien ze de generatie tien jaar jonger als de ware meesters van digitale media.

Red Bull Stratos is de meest bewonderde (44% ) creatieve branding-campagne van 2012, terwijl Ogilvy pr (31%) het meest bewonderde pr-bureau was, gevolgd door Edelman (15%) en H+K (13%).
De Publicis Groupe (54%) het meest bewonderde is als internationaal marcoms-netwerk (Omnicom 11%, WPP 10%, IPG 2%)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie