Nestlé breidt halal-portfolio uit

Levensmiddelenfabrikant Nestlé breidt het aanbod aan halal-producten de komende jaren sterk uit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nestlé-bestuurder Frits van Dijk zegt in Het Financieele Dagblad. ‘De verkoop van halal-levensmiddelen zal in Europa de komende tien jaar met 20 tot 25 procent stijgen’. Nestlé groeit met halal producten jaarlijks 50 procent, de totale markt voor halal-levensmiddelen in Europa wordt voor 2010 becijferd op 69,3 miljard euro.
De populairste halalproducten van Nestlé zijn melkpoeder, kookbenodigdheden, en sauzen. Halal-varianten op maggisoep en smarties staan op het programma. Nestlé lanceerde afgelopen jaar in Frankrijk een lijn halal-diepvriesproducten. Deze worden in 2010 ook in Zwitserland op de markt gebracht.

Bron: FD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie