Premium

Nationale-Nederlanden ensceneert live-inbraak op Periscope

Met de actie brengt de verzekeringmaatschappij een nieuwe tool onder de aandacht: De Nationale Inbrekersindex.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne werd bedacht en uitgevoerd door .

wil met de actie mensen bewust maken van de risico’s op inbraak, met name in deze zomerperiode.

Via de livestreamingdienst van Twitter konden mensen meekijken hoe ex-inbreker Evert Jansen - van Stichting Veiligheid & Preventie - inbrak in een ‘gewoon’ rijtjeshuis. De inwoners van het huis wisten van de inbrak af en keken live mee. De inbraakvideo werd snel opgepikt door enkele nieuwssites, blogs en Facebook-groepen. Ook internationaal kwam er aandacht voor ‘’s werelds eerste gelivestreamde inbraak op Periscope’.

Nationale Inbrekersindex
Nationale-Nederlanden introduceert met de live-inbraak de Nationale Inbrekersindex. Met de index kunnen mensen testen hoe inbraakgevoelig hun huis is. Wanneer iemand de inbrekersindex invult, maakt diegene kans om een echte inbreker in huis te winnen. Jansen komt dan hoogstpersoonlijk langs met advies om het huis nog beter te beveiligen.

Op de van de verzekeringsmaatschappij kunnen mensen meer tips en informatie vinden over inbraakgevoeligheid van hun huis.

De live-inbraak:

The making-off:

Credits
Client: Nationale-Nederlanden, Carola Ticheler
Agency: Grey Benelux
Creative Director: Frank van Rooijen
Strategie: Miriam Sijmonsbergen
Concept: Chris Krabbendam, Fabian Sapthu, Frank van Rooijen, Paul van Uden, Anne-Maro Huberts
Art Director: Frank van Rooijen, Paul van Uden, Fabian Sapthu,
Copywriter: Chris Krabbendam, Anne-Maro Huberts
Design: Linda van Keulen
Digital Realization: Grey Benelux; Oscar Winkelaar, Carlo Pols
Account: Eveline Herklots
Production Company: Filmgasten; Reinjan Prakke, Kevin Kimman
Director: Kevin Kimman
Ex-burglar: Evert Jansen van Stichting Veiligheid & Preventie

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie