De campagne werd bedacht en uitgevoerd door Grey Benelux.
Nationale-Nederlanden wil met de actie mensen bewust maken van de risico’s op inbraak, met name in deze zomerperiode.
Via de livestreamingdienst van Twitter konden mensen meekijken hoe ex-inbreker Evert Jansen - van Stichting Veiligheid & Preventie - inbrak in een ‘gewoon’ rijtjeshuis. De inwoners van het huis wisten van de inbrak af en keken live mee. De inbraakvideo werd snel opgepikt door enkele nieuwssites, blogs en Facebook-groepen. Ook internationaal kwam er aandacht voor ‘’s werelds eerste gelivestreamde inbraak op Periscope’.
Nationale Inbrekersindex
Nationale-Nederlanden introduceert met de live-inbraak de Nationale Inbrekersindex. Met de index kunnen mensen testen hoe inbraakgevoelig hun huis is. Wanneer iemand de inbrekersindex invult, maakt diegene kans om een echte inbreker in huis te winnen. Jansen komt dan hoogstpersoonlijk langs met advies om het huis nog beter te beveiligen.
Op de speciale site van de verzekeringsmaatschappij kunnen mensen meer tips en informatie vinden over inbraakgevoeligheid van hun huis.
De live-inbraak:
The making-off:
Credits
Client: Nationale-Nederlanden, Carola Ticheler
Agency: Grey Benelux
Creative Director: Frank van Rooijen
Strategie: Miriam Sijmonsbergen
Concept: Chris Krabbendam, Fabian Sapthu, Frank van Rooijen, Paul van Uden, Anne-Maro Huberts
Art Director: Frank van Rooijen, Paul van Uden, Fabian Sapthu,
Copywriter: Chris Krabbendam, Anne-Maro Huberts
Design: Linda van Keulen
Digital Realization: Grey Benelux; Oscar Winkelaar, Carlo Pols
Account: Eveline Herklots
Production Company: Filmgasten; Reinjan Prakke, Kevin Kimman
Director: Kevin Kimman
Ex-burglar: Evert Jansen van Stichting Veiligheid & Preventie