Edelman doet jaarlijks onderzoek naar het vertrouwen dat opinieleiders en het algemene publiek hebben in overheden, bedrijfsleven, media en ngo’s. Deze Trust Barometer valideert hoe belangrijk vertrouwen is voor een gezonde bedrijfsvoering. Een gebrek aan vertrouwen in je bedrijf of CEO heeft een negatieve impact op de verkoop van producten/diensten, aanbevelingen door derden en je aantrekkelijkheid als werkgever. Aan de hand van de Trust Barometer geeft Annemieke inzichten in waarom vertrouwen zo belangrijk is en hoe je het als merk kunt bouwen.
Over Annemieke Kievit en Edelman
Annemieke is General Manager en een van de oprichters van Edelman Amsterdam. Edelman is zowel in Nederland als wereldwijd het grootste onafhankelijke PR-bureau, met 67 vestigingen en in totaal 4.800 mensen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Azië. Vanuit het kantoor op de Zuidas stuurt Annemieke ruim zeventig professionals aan, verdeeld over zes gespecialiseerde teams: Corporate, Consumer Brands, Health, Technology, Digital en ArtLab. Edelman is expert op het gebied van reputatiemanagement, het bouwen van vertrouwen in merken en is sterk in het creëren, plannen en uitvoeren van 360° marketingcommunicatieprogramma’s voor (inter)nationale bedrijven en organisaties. Via het geïntegreerde Edelman Digital heeft Edelman lokaal en internationaal veel expertise in huis op het gebied van online communicatie en social media.
Annemieke heeft meer dan 20 jaar ervaring verspreid over het volledige PR-spectrum. Haar expertises liggen op het vlak van corporate communicatie, reputatie- en issuemanagement, crisismanagement, MVO en merkpositionering. Naast de dagelijkse leiding is Annemieke strategisch en creatief betrokken bij belangrijke Europese en internationale accounts, zoals Starbucks, Heineken, Shell en C&A. Intern is zij aangesloten bij verschillende wereldwijde commissies (waaronder de innovatie- en crisiscommissie) en stuurt zij in Europa het wereldwijde Edelman-vrouwennetwerk aan.
Annemieke Kievit spreekt dinsdag om 13.40 uur op de Adfo Mainstage op de MARCOM.
Nog niet inschreven voor de MARCOM? Vandaag is de laatste dag dat je je gratis kan inschrijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!