Met virtual reality zullen commercials nooit meer hetzelfde zijn

Hoe gaan we virtual reality combineren met concepten van merkeigenaren?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wie wil er niet een keer met Doutzen Kroes over de catwalk van Victoria’s Secret, meerijden met Sebastin Vettel in Red Bull&;s Formule-1 auto, of omringd door zombies overleven in een speciale aflevering van The Walking Dead? Dit ervaar je misschien eerder dan je denkt.

Met de komst van tools als , en gaat er voor merkeigenaren een nieuwe wereld open. Virtual reality biedt adverteerders talloze mogelijkheden om hun brandexperience naar een hoger niveau te tillen.

Bij ons op raken we hierdoor ontzettend geïnspireerd. Hoe gaan we binnen nu en een aantal jaar virtual reality combineren met concepten van onze merkeigenaren? En wat zijn de mogelijkheden van VR voor commercials?

Een nieuwe vorm van Brand Experience
Goed, de Oculus Rift zal niet van de ene op de andere dag bij de consument thuis liggen. De aanschafprijs is (nog) aanzienlijk. Maar het zal niet lang meer duren voordat virtual reality brillen voor consumenten volop beschikbaar zijn.

De Google Cardboard is inmiddels geïntroduceerd: een kartonnen VR-bril met houder waarin de smartphone kan worden geplaatst. Door op het scherm een split screen film af te spelen, kan de gebruiker eenvoudig en tegen lage kosten VR films en commercials zien. Of beter gezegd, &;beleven&;.

De eerste merken en bedrijven die hiermee aan de slag willen, melden zich al. Zo kan je met Volvo’s Xc90 een  maken en is het al mogelijk om op de Tweede Maasvlakte rond te lopen in een  die nog gebouwd moet worden. Of denk aan de mogelijkheden van Virtual Reality bij bedrijfspresentaties en rondleidingen door bedrijven.

Nodig: 360 graden camera&;s
Voordat virtual reality op grote schaal toegepast kan worden, moet er nog hard gewerkt worden aan 360 graden camera oplossingen. Bij One Shoe houden we o.a. de , de van Samsung, de  en de Giroptic nauwlettend in de gaten.

Jaunt en Project Beyond maken gebruik van twaalf of meer camera’s. Hierdoor geeft het beeld nauwelijks vervorming. De overige camera’s maken gebruik van één tot drie bolle lenzen die softwarematig aan elkaar worden ‘gelast’. Het is echter nog onduidelijk wanneer deze camera’s überhaupt verkrijgbaar zullen zijn.

De van GoPro is al wel op de markt. en daarmee worden reeds commercials en video’s geproduceerd. Een zelfbouwinstallatie biedt je de mogelijkheid om tot twaalf GoPro’s te bevestigen. Speciale software monteert ook deze beelden aan elkaar. Nabewerking is bewerkelijk.

Langdurig brand management
Wij verwachten dat de komst van virtual reality commercials het reclamelandschap ingrijpend veranderen. Het is een unieke manier om een langdurige brand engagement te realiseren. De boodschap is niet af te wachten: ga mooie dingen met virtual reality!

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie