Premium

Marktaandeel NPO Radio 2 blijft ook in nieuwe jaar stijgen

In 10+ is de zender marktleider, in 20-49 nummer 2.

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van de periode januari-februari 2018, door NLO en GfK.

In de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 gaat NPO Radio 2 van 11,7 (zelfde periode vorig jaar) naar 14,7 (index 126). Radio 538 blijft de nummer 1 met een lichte stijging van 17,5 naar 17,9. De nummer 3 is Qmusic, dat terrein verliest: van 14,6 naar 12,9 (index 88). 

Radio 10 doet het nog altijd uitstekend, met een groei van 5,7 naar 7,3 (index 128). Daarmee staat de zender stevig op een vierde plaats achter Sky Radio, dat het aandeel naar 9.0 zag dalen.

3FM blijft dalen in aandeel en komt uit op 5,7 (was 7,9, index 72).

10+
In 10+ staat NPO Radio 2 op 1 met een aandeel van 13,0 (was 10,5, index 124). Radio 538 is tweede met 12,6 (11,5, index 110).

Alle cijfers staan hier.

Later vandaag een uitgebreide analyse door Vizeum.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie