Forrester vroeg voor het onderzoek ‘Make The Most Of Analytics To Meet Your Mobile Objectives’ 70 senior marketeers naar hun plannen voor mobile.
Wat blijkt: de meerderheid heeft nog geen duidelijke doelstellingen gedefinieerd. Een aanzienlijk deel van de respondenten ziet mobile ook nog niet als volwassen kanaal: 29 procent zegt nog te experimenteren met mobile metrics, en meer dan een kwart zet mobile in om ‘innovatief over te komen’.
De realiteit, aldus Forrester, is dat veel marketeers simpelweg niet in staat zijn om hun mobile marketingprogramma’s verder te laten groeien. Doelstellingen en meettechnieken ontbreken nog. Er is dus een goede eerste stap nodig, zo schrijft Forresteranalist Thomas Husson. Zoals een adequate mobile analytics-oplossing. Minder dan de helft van de ondervraagde marketeers heeft op dit moment zoiets in huis.
Maar daar blijft het niet bij. Husson: ‘Een goed meetplan opstellen en de data in de gaten houden, is de eerste stap. Succesvolle marketeers pakken de insights uit de verkregen data en rollen deze uit naar nieuwe campagnes, programma’s en strategieën.’
Andere bevindingen:
- 53 procent van de respondenten heeft kpi’s gedefinieerd om voortgang te kunnen meten.
- Metrics matchen vaak niet met de doelstellingen: 30 procent van de ondervraagde marketers heeft bijvoorbeeld groei van brand awareness als een doelstelling. Maar slechts 16 procent meet dit.
- 38 procent van de marketeers heeft een mobile analytics-oplossing geimplementeerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!