De KNWU is blij over de samenwerking met De Lotto die feitelijk al meer dan 50 jaar oud is. Thorwald Veneberg, technisch directeur KNWU: 'Het sponsorhuis van de KNWU is sinds dit jaar opgedeeld in verschillende modules. Op basis van de door de KNWU ingediende marketingrechten voor het wegwielrennen ontvangt Lotto hiervoor vier posities op het nationale tenue.'
Voor Pieter van den Hoogenband is het belangrijk dat Lotto zichtbaarder wordt voor het Nederlandse publiek: 'De Lotto, opgericht door en voor sporters, is er voor de sport. Spelers die deelnemen aan de kansspelen, zoals Lotto, steunen hiermee automatisch de Nederlandse sport.' In 2012 ontving de KNWU ruim 1,3 miljoen euro van De Lotto.
De naam van Lotto vervang die van de Rabobank die een maand geleden bekend maken te stoppen als shirtsponsor. De Rabobank blijft overigens nog wel als sponsor aan het wielrennen verbonden, onder meer bij het veldrijden en de talenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!