Drie dingen die je kunt leren van Kim Kardashian en Kanye op Twitter
Velen hebben nog altijd de vraag hoe Kim Kardashian West beroemd is geworden en wat precies haar talent is, maar ze is niet meer weg te denken uit de showbizz. Met ruim 58 miljoen volgers op Twitter staat Kim in de top 10 van meest gevolgde celebrities. Dat is toch een flinke prestatie voor iemand die haar carrière niet te danken heeft aan sport of zangtalent. Of heeft Kim toch een geheim talent waarmee ze twitteraars als een magneet naar haar toe trekt?
Ook haar man Kanye West met bijna 28 miljoen volgers doet het goed op Twitter en samen vormen ze ook online een waar power couple:
Het lijkt wel of de volgers deze twee aan komen vliegen (‘’Tweet!’’). Daarom zetten wij drie dingen op een rijtje die jouw bedrijf kan leren van dit stel op Twitter.
Wees actief
De basis om volgers te verkrijgen en vooral te behouden (!) is continu actief zijn op Twitter. Zo stuurt Kim dagelijks gemiddeld tien Tweets de wereld in en houdt Kayne met gemiddeld vijf Tweets per dag zijn volgers op de hoogte. Wanneer men merkt dat je niet (meer) actief bent, ben je allereerst veel minder aantrekkelijk om te volgen. Want waarom zou je iemand volgen die tijden niks van zich laat horen? Dit geldt ook voor zakelijke profielen; veel bedrijven tweeten maar enkele keren per week, terwijl het juist goed is om enkele keren per dag te posten. Twitter is ervoor gemaakt om korte berichten te delen, dus keep it short & simple (KISS). Zo delen Kim en Kanye kleine dingen over het dagelijks leven, maar zorgen er hiermee voor dat hun eigen merken natuurlijk verweven zijn in hun content.. Een goede afwisseling in je dagelijkse Tweets is een must.
Engage met je volgers
Het belang van customer engagement is alom bekend. Maar hoe vertaal je dit door naar Twitter? Oprecht persoonlijke interactie is een van de manieren om betrokkenheid te creëren onder jouw volgers. Als we kijken naar Kim zien we dat zij in het merendeel van de Tweets een call-to-action verwerkt Door deze followers te betrekken in persoonlijke vragen, toont zij aan de interactie waardevol te vinden.Wanneer je ook nog eens reageert op je volgers, ben je al helemaal op de goede weg; je geeft een gevoel van erkenning. Bovendien kun je meer engagement genereren door je volgers echt een kijkje te geven achter de schermen van je bedrijf. Deze transparantie doet wonderen voor het bouwen van vertrouwen. Deze online identiteit geeft je merk kleur en maakt het uniek. Dit brengt ons bij het volgende leerpunt.
Wees niet bang om iets persoonlijks te delen
Mensen houden ervan om een kijkje te nemen in iemands leven, denk aan vlogs en de overvloed aan reality shows. Toevallig is dat ook Kim’s claim to fame. Kanye is een meester in dit trucje. Hij schuwt emoties op Twitter niet en laat zijn volgers hiermee dichtbij komen. Anderzijds weet hij diezelfde truc ook te gebruiken door doelbewust momenten van stilte in te lassen of te teasen met cryptische Tweets.. Laat als bedrijf eens de mensen achter je merk zien, toon de werkomgeving en welverdiende successen. Hiermee bouw je wederom de persoonlijkheid van het merk uit. En ook hier geldt; blijf trouw aan de merkidentiteit. Op deze wijze maak je als merk het verschil . Onthoud: sharing = caring.
Het blijkt dus dat we nog aardig wat kunnen leren van de misschien tóch wel ongekend talentvolle Kim en haar wederhelft.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!