Find your fit, is de naam van de nieuwe, innovatieve campagne van JBL ter ondersteuning van de lancering van de True Wireless-oordopjes. De campagne, ontwikkeld door GoSpooky, maakt gebruik van de face swap-technologie. Hierdoor kan iedereen zichzelf in de commercial plaatsen om onderdeel te worden van het merkverhaal. De campagne is in het leven geroepen om duidelijk te maken dat de nieuwe oordopjes van het audiomerk ontworpen zijn voor elke levensstijl.
De campagne draait om het winnen van een campagneshoot waardoor de deelnemer het gezicht wordt van de #JBLFindYourFit-campagne.
Vijf campagne video's
Vijf verschillende video's maken onderdeel uit van de campagne, elke video vertelt een ander verhaal en presenteert een andere producttoepassing. Van freerunning tot breakdancen en modellenwerk. De boodschap moet de doelgroep stimuleren om de eigen stijl te vinden door het uitproberen van de verschillende stijlen zonder dat daarvoor het fysieke product nodig is.
De content is ontwikkeld in samenwerking met Reface, een bedrijf dat zegt specialist te zijn in deep-tech met machine learning en kunstmatige intelligentie.
'Naamsbekendheid, loyaliteit en merkliefde'
JBL lanceerde eerder deze maand samen met McCann een multichannel EMEA-campagne voor de verschillende True Wireless producten. Deze campagne is volgens het merk gebaseerd op het strategische kader en het creatieve verhaal 'Sound that fits you'. GoSpooky kreeg de opdracht om een impactvolle social media-campagne te ontwikkelen op basis van hetzelfde creatieve verhaal. Het bureau geeft aan dat het doel moest zijn om de naamsbekendheid, loyaliteit en merkliefde voor JBL te versterken onder een online publiek.
‘Video-first’-campagne
Nicolas Griffioen, Social Lead bij GoSpooky: ‘JBL is als merk altijd op zoek naar het verleggen van grenzen op het gebied van social media en technologie. Het True Wireless-productassortiment gaf ons de mogelijkheid om een bijzondere social media campagne op te zetten, waarbij zowel de consument als het product centraal staan in de content.Met dit als uitgangspunt hebben we een korte ‘video-first’- campagne gemaakt die het publiek in staat stelt om deel uit te maken van de campagne en hen een leuke reden geeft om het op social media te delen."
Impact
Antonina Filonenko, social media lead EMEA bij JBL, voegt daar nog toe: ‘Met ‘Find your fit’ willen we op een impactvolle manier in contact komen met ons publiek en hen echt ontmoeten waar ze zijn.’
De campagne wordt uitgerold in Nederland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!