De Koninklijke Jaarbeurs Utrecht heeft de internationale Digital Innovation Award 2022 gewonnen voor de van de zogeheten Jaarbeurs Live app.
Aletta Kok, chief marketing & digital officer Jaarbeurs: ‘Met 11 beurshallen is het voor bezoekers vaak eindeloos zoeken waar ze naartoe moeten. Dit is vanaf nu verleden tijd. Met onze nieuwe app bieden we bezoekers een digitale plattegrond en navigeren we ze nauwkeurig door onze beurshallen.’
300.000 papieren plattegronden
Met deze digitale oplossing bieden we een betere customer journey. stelt Kok. ‘Zo krijgen bezoekers de mogelijkheid zich thuis al voor te bereiden op hun beursbezoek en kunnen hun persoonlijke programma samenstellen.'
De app bundelt daarnaast informatie over ticketing, parkeren en drukte. Exposanten kunnen in de app advertenties plaatsen en door de interactieve plattegrond in de app zijn ze goed vindbaar.
Kok: ‘Met deze oplossing besparen we op jaarbasis meer dan 300.000 papieren plattegronden.’
Finalisten
Jaarbeurs ontving de prijs uit handen van de wereldwijde associatie van evenementenlocaties en -organisatoren, UFI.
De jury van de UFI Digital Innovation Award selecteerde Jaarbeurs voor de ontwikkeling van de gehele digitale oplossing. Van de ruim 30 inzendingen wereldwijd haalden er drie de finale om afgelopen maandag naar Parijs Porte de Versailles te komen om hun inzendingen live te presenteren.
De andere finalisten waren Messe München (Duitsland) die een gestandaardiseerde API presenteerde en Expoplatform (Verenigd Koninkrijk) met een 365 community platform.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!