Intocht-marketing, hier en in New York

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week Resultblog al dat Sinterklaas streng toeziet op de sales promotion tijdens de intocht in Amsterdam, aanstaande zaterdag.

Hoofdsponsor mag nog wel wat ballonnen hangen aan de stoomboot, maar de goedheiligman heeft bijvoorbeeld verboden om met een praalwagen aan de tocht deel te nemen. Tegen goedgeplaatste guerilla-acties zullen de zwarte pieten echter weinig kunnen uitmaken, lijkt me.

Zoals in New York. Daar vecht de Amerikaanse retailer , om een plekje in de jaarlijkse Thanksgiving Parade van .

De parade is eigendom van Macy's en een nationaal begrip. Ieder jaar, op Thanksgiving Day, organiseert het warenhuis een grote parade, die ? traditioneel sinds 1924 - het begin inluidt van The Holiday Season.

Ook Santa komt dan officieel in de stad aan. De optocht gaat over een parcours van 2,5 mijl, over Times Square, en eindigt bij het warenhuis, op 34th Street.

Maar nu heeft Target aangekondigd te gaan stunten tijdens de optocht: het warenhuis heeft niet eens een filiaal in de buurt (de brutaliteit!) maar hangt wel boeienkoning aan een paar touwen hoog boven 46th Street, nabij Times Square.

'Alleen een stunt op s' werelds grootste toneel is spectaculair genoeg om onze tweedaagse sale aan te kondigen', aldus Target in de aankondiging. De dag na Thanksgiving is het namelijk overal uitverkoop in de VS.

Target geeft ook wat geld aan het Leger des Heils, en als het Blaine lukt om los te komen, neemt hij die dag 100 arme kindertjes mee op een winkelstrooptocht door de stad.

Blaine is echter vooral bekend van zijn mislukte stunts: zo moest hij een keer bewusteloos uit een aquarium gevist worden ndat hij had gepoogd het wereldrecord adem inhouden te breken. De gek heeft zich ook een keer een week lang levend laten begraven, 61 uur in een ijsblok gezeten en 44 dagen in een plastic doos boven de Thames gehangen...

Macy's is uiteraard op de hoogte van het plan, maar heeft nog geen reactie gegeven.

Wellicht dat de actie van Target Nederlandse adverteerders nog inspireert om met iets ludieks te komen? In ieder geval spectaculairder dan de vlaggetjes die McDonalds een keer uitdeelde tijdens de intocht van Sinterklaas in Amsterdam..
(via

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie