Consumenten kijken hun ogen uit nu de experimenten met interactieve mogelijkheden in buitenreclame hun om de oren vliegen.
Outdoor is in, het kanaal wordt al het laatste effectieve massamediakanaal genoemd, maar kan ook heel goed als gericht medium werken (mits goed gekeken naar de relevantie voor de ontvanger); in combinatie met een mobiele telefoon bijvoorbeeld, of voor location based services, zoals het Engelse local search-bedrijf Yell.com heeft bedacht; met interactieve touchscreens in bushokjes.
Buspassagiers kunnen tijdens het wachten nu zelf op zoek naar bedrijven in de buurt.
Dat niet alleen, de outdoor-campagne bestaat ook uit 'slimme' lokale advertenties op bussen, die werken op basis van GPS-technieken. De advertenties geven steeds andere informatie, aangepast aan het gebied waarin de bus op dat moment rijdt.
De interactieve abri-schermen worden in 20 gemeentes geplaatst, met als doel consumenten te laten wennen aan de dienst en hen de relevantie van de dienst te laten inzien.
De GPS-busbanners worden geplaatst op 25 bussen die routes rijden in het centrum van Londen.
De campagne moet de core business van Yell, local search, onder de aandacht van het publiek brengen, maar heeft ook een branding-component in zich. 'De merkperceptie moet anders', aldus Yell's communicatiemanager Barbara Newman tegen ClickZ.
De outdoor-campagne is onderdeel van een geintegreerde campagne, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van online, televisie- en bioscoopreclame.
Online videobanners hebben een breder publiek en zijn bijvoorbeeld te zien op Lycos en AOL, maar ook op websites die gericht zijn op reizen, met name woonwerkverkeer. De televisiecommercials worden ook ingezet op treinstations.
Verantwoordelijk bureau is het Britse onafhankelijke interactieve bureau Akqa, bekend van werk voor Unilever, Microsoft, Sainsbury's, Orange, Visa, Nike en Mini.
(via Mediabuyerplanner)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!