IAB NL komt met nieuwe mobile cijfers en standaarden

Onlangs heeft IAB taskforce Mobile haar Mobile Advertising Standaarden bekend gemaakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

IAB staat bekend als voorstander van standaardisatie en hanteerbare guidelines voor mobile advertising. Deze standarisatie dient om de verkoop en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken en vooral te stimuleren. Voor de aangepaste Mobile Advertising Standaarden worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd. De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties. IAB Nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.

De acht standaard mobiele advertentieformaten:

- Smartphone Standaard Max px Max kb
- Single banner 640×100 40
- Double size banner 640×200 40
- Half page banner 640×500/640×480 (phased out in 2014) 40
- Full page Banner 640×960 60
- Tablet Standaard Max px Max kb
- Medium rectangle 600×500 40
- Floor ad 728×60 40
- Full page banner – Portrait 1536×2048 99
- Full page banner – Landscape 2048×1536 99
- Leaderboard 728×90 40

In de presenatie op het Digital Marketing Live event, gaf het IAB ook een mooie opsomming de meest recente cijfers op gebied van mobile advertising in Nederland. Hiervoor gebruiken zij niet niet alleen hun eigen cijfers, maar ook die van oa eMarketeer, Business Intellegence, TMG, Google, Persgroep, Sanoma, MeMo2,  en Telecompaper. 

Zie hieronder de IAB Taskforce Mobile presentatie:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie