Duurzame luxe
Het lijkt een tegenstrijdigheid; in tijden van economische crisis gaat het soms heel erg goed met luxemerken. Louis Vuitton gaat het, nu de al te opzichtige logo's zijn verdwenen, voor de wind. En de Bijenkorf heeft niet voor niets luxe merken als Hermès, Prada en LV de ruimte gegeven. Vol van luxe is ook het nieuwe tijdschrift van NRC Handelsblad, NRC Deluxe. De postmaterialisten onder de lezers gebruiken het glossy krantenpapier waarschijnlijk voor de kattenbak, maar de hedonisten en de kosmopolieten die de krant lezen, bekijken de uitgave ongetwijfeld met belangstelling.
Nieuw tijdperk
In de laatste uitgave van NRC Deluxe figureerde de Nederlandse hoofdontwerper van BMW, Adrian van Hooydonk, als gastredacteur van het blad. BMW is ook al zo'n merk dat geen last heeft van de recessie, integendeel. De editie werd feestelijk gelanceerd tijdens een exclusief DeLuxe en BMW-event in de BMW-Mini Store in Amsterdam. Luxe, jawel. Maar bij BMW is luxe ook uitermate innovatief. Zo werd in Londen het eerste filiaal van een speciale winkel die past bij de i-modellenrange onthuld waarmee een nieuw tijdperk wordt ingeluid.
Elektrische energie
De BMW i3 Concept met eDrive wordt aangedreven met elektrische energie als antwoord op de behoefte aan duurzame en emissievrije mobiliteit. Het materiaal dat wordt gebruikt voor de binnenkant van deze auto is luxe maar ook zeer verantwoord. Het hout van het dashboard is 100% duurzaam volgens de FSC-norm en het Zuidduitse rundleer is milieuvriendelijk en gemaakt voor maximale duurzaamheid. Wij noemen dat groenrechts, de stroming waarbij luxe en kwaliteit enerzijds en natuur en milieu anderzijds samengaan. Bedankt Adrian.
Lees meer over trends en merken op www.trendslator.nl/trendslog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!