Twintig live-tweets die verslag doen van een enorme terroristische aanslag in Singapore hebben tot publieke verontwaardiging geleid toen bleek dat het om een PR-stunt ging voor de game Call of Duty
Vanaf het officiele Twitter-account van Call of Duty werden de 2,8 miljoen volgers ingelicht over dramatische ontwikkelingen in Singapore, waarbij inwoners van de stadstaat werden geadviseerd binnenshuis te blijven en deuren en ramen gesloten te houden.
Om het geheel nog wat realistischer te maken verving de game zijn zijn Twitter-account door een afbeelding met daarop de tekst "Current Events Aggregate" en de slogan: "Wij brengen u echt nieuws." Later draaide het dit terug
Boze reacties
De fake-aanslag leidde tot boze reacties van volgers die de wansmaak van de bedenkers van de pr-stunt niet konden waarderen. Die hebben de tweets tot nu toe gewoon online laten staan.
De game kreeg overigens ook bijval van mensen die vonden dat de critici veel te gevoelig reageerden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!