Ticketing platform Eventix komt met een vernieuwde visuele identiteit en merklogo. De rebranding staat volgens het bedrijf voor een nieuw begin in het kader van de harde realiteit waarmee de eventsector momenteel wordt geconfronteerd en moet tegelijkertijd het gebruikersgemak waar Eventix voor staat, visualiseren.
De nieuwe visuele identiteit - ontwikkeld in samenwerking met het het digitale designbureau 'Resoluut' - komt mede tot stand door de recente verbeteringen aan het platform door de toevoeging van tijdsloten, ticketshops met kalenderfunctie en de uitbreiding naar zowel de Duitse als de Spaanse markt. Eventix, opgericht in 2015, was altijd altijd al wereldwijd beschikbaar, maar biedt nu ook lokale ondersteuning voor Spaanse en Duitse organisatoren.
Resoluut heeft onder meer het nieuwe logo van Eventix gecreëerd, de zogenaamde 'Cheer'. Door de uitgestrekte armen van een juichende menigte na te bootsen, roept dit nieuwe logo een universeel herkenbaar gevoel op. De 'Cheer' staat voor het vieren van een nieuw begin: voor Eventix, voor de organisatoren, voor hun evenementen en feesten, en natuurlijk ook voor de bezoekers.
Build Your Crowd
Eventix, dat het opbouwen van een groep loyale bezoekers het allerbelangrijkste acht bij het organiseren van een evenement, heeft gekozen voor 'Build Your Crowd' als nieuwe slogan. Het idee daarachter is dat organisatoren succesvoller zijn in het verkopen van tickets als ze tijd besteden aan het leren kennen en begrijpen van hun doelgroep. Eventix richt zich om die reden op het ontwikkelen van de tools die organisatoren nodig hebben om hun publiek te begrijpen en op te bouwen.
Joost Aanen, CEO Eventix: 'Voor ons staan innovatie en ontwikkeling voorop. Met onze rebranding willen we laten zien dat we niet alleen innovatief zijn, maar ook dat we binnenkort gaan uitbreiden naar nieuwe markten over de hele wereld.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!