‘Emté heeft beste vleeswarenimago‘

Als het uitsluitend om zelfbediening gaat worden de tweede en de derde plek bezet door respectievelijk Lidl en Albert Heijn

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het in opdracht van Stegeman uitgevoerde imago-onderzoek vleeswaren 2015 beoordeelt GfK retailers op schap, bediening en zelfbediening. In de Top 3 van GfK’s Schapimago Vleeswaren 2015 (bediening en zelfbediening samen) staat Emté op de eerste plaats, gevolgd door Deen en Plus.

Waarderingsrankings
Emté bezet ook de eerste plek als het uitsluitend om zelfbediening gaat. Hier worden de tweede en de derde plek bezet door respectievelijk Lidl en Albert Heijn en eindigt Deen als vierde. Bij de bediening krijgt laatstgenoemde de beste beoordeling en staan Plus en Emté op plaats twee en drie..

Alle formules zijn beoordeeld aan de hand van belangrijke aspecten, waarop consumenten hun formule beoordelen. Alle formules worden beoordeeld op basis van hun prestatie m.b.t. het verleiden en binden van hun klanten om de categorie te kopen. Als derde component wordt marktaandeel meegenomen om tot een prestatieranking te komen. Vervolgens worden de prestatierankings opgeteld bij de waarderingsrankings. De formule met de minste punten (hoogste rankings) is de winnaar. Bij een gelijk puntenaantal is ranking op waardering doorslaggevend.

Bron: Topvers

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie