De actie van EM-TÉ en Golff waarbij klanten kunnen sparen voor gratis voorleesboekjes van Kabouter Plop is volgens de supermarkten een overweldigend succes. In een persbericht wordt gemeld: ‘In de eerste weken van de actie is de run op de boekjes zo groot geweest dat de voorraad in de meeste winkels op dit moment tijdelijk uitgeput is, met nog twee actieweken voor de boeg.’
Volgens Patrick van der Zee, marketing coördinator foodretail van EM-TÉ en Golff, is er gedurende de actieperiode gemiddeld 10 tot 15 pct meer omzet gescoord dan in de vergelijkbare periode van het vorige jaar. Het marktaandeel is volgens hem evenredig hoger in vergelijking met vorig jaar. Van der Zee: ‘Gezien al het prijsgeweld in de markt is dat echt een superprestatie, en voor een groot deel toe te schrijven aan de Kabouter Plop actie.’
EM-TÉ en Golff benadrukken dat het simpelweg verlagen van de prijzen geen garantie is om klanten aan je te binden. Lage prijzen moeten gekoppeld zijn aan een ruim assortiment met echt ambachtelijke versproducten en veel aandacht voor klantvriendelijkheid. Het persbericht: ‘Bij het laatste moet je natuurlijk ook denken aan dit soort sympathieke spaaracties.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!