De Hartstichting lanceert op 30 maart een nieuwe corporate campagne: ‘Elke dag telt’. Hiermee wil de organisatie het onverwachte karakter van hart- en vaatziekten én de impact op de directe omgeving van het slachtoffer onder de aandacht brengen van iedereen in Nederland. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Kingsday.
Eerder herkend
De boodschap van de campagne is ‘Elke dag telt’. Elke dag worden mensen getroffen door een hartstilstand of hartinfarct, vaak zonder duidelijke waarschuwing vooraf. De gevolgen kunnen dodelijk zijn of het leven van het slachtoffer en dierbaren drastisch veranderen. Hart- en vaatziekten treffen dus niet alleen de patiënt, maar ook de directe omgeving, van omstander, familielid tot vriend. De Hartstichting weigert zich daar bij neer te leggen. Hart- en vaatziekten moeten eerder herkend worden, zodat tijdig ingrijpen mogelijk is. Voordat mensen onnodig overlijden of chronisch ziek worden.
Overleden slachtoffer
De boodschap wordt verteld vanuit het perspectief van de nabestaanden van een (recent) overleden slachtoffer. Hiermee wordt de impact van de plotselinge dood op persoonlijke wijze in beeld gebracht. Secundair wordt de Hartweek onder de aandacht gebracht, deze is van 5 t/m 11 april. In de Hartweek wordt onder meer gecollecteerd voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten. De campagne start met een commercial van 90 seconden en bestaat verder uit kortere commercials, online, radio en pr.
Credits
De Hartstichting: David Verschoor / Trudy Dekkers
Bureau: Kingsday
Productie: 100% Halal
Regie: Mea Dols de Jong
Media-inkoop: Initiative
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!