Wim van Dijk, bedenker van de verpakkingsvrije winkel Bag&Buy, heeft binnen 60 dagen meer dan het beoogde bedrag van 75.000 euro via crowdfunding opgehaald.
Bag&Buy biedt droge producten zoals noten, gedroogd fruit, muesli, zaden, pitten, bonen, specerijen, rijst en pasta, maar ook vers uit de streek, olie, azijn en wijn aan vanuit bakken, dispensers, kruiken en vaten. Mensen bepalen zelf hoeveel ze van welke producten aanschaffen.De crowdfunders mogen meebepalen in welke stad de eerste Bag&Buy-winkel opent. Van Dijk ziet zijn droom werkelijkheid worden dankzij het crowdfundingsplatform doorgaan.nl, een initiatief van De Amersfoortse. Het in april gelanceerde platform heeft inmiddels dertien crowdfundingsdromen laten uitkomen. Op doorgaan.nl is ruimte voor de meest uiteenlopende ideeën: van marktplaats voor ouderenzorg (BeterThuis) tot een fabriek die bouwstenen maakt van puin (Mobiele Fabriek) en een biodynamische zuivelfabriek (Zuivelfabriek). De succesvolle initiatieven dragen bij aan de maatschappij en dat verklaart het succes van doorgaan.nl:
Bob Stehmann, Marketing Directeur van De Amersfoortse: ‘We zijn trots dit podium te mogen faciliteren. De crowd realiseert wat die wilt, De ondernemer krijgt de kans om het idee te presenteren en tot werkelijkheid te maken. Het feit dat Bag&Buy zo snel zelfs meer dan het benodigde bedrag gecrowdfund krijgt, is ook een bewijs dat mensen behoefte lijken te hebben aan verpakkingsvrije winkel.’
Doorgaan.nl wil ook maatschappelijke vraagstukken en discussies aanzwengelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!