Easyjet test momenteel de Moverio smart glasses van Epson om technische- en onderhoudsprocedures te stroomlijnen. Het uiteindelijke doel is de vertragingen voor passagiers tot een minimum te beperken en de in de branche toonaangevende veiligheidsstatus te verbeteren.
EasyJet heeft gekozen voor een test van de Epson Moverio bril, waarmee de technische teams exact kunnen zien wat een piloot of technicus ziet met behulp van de AR-technologie. Het bedrijf verwacht dat de concurrent van het bekendere Google Glass met name nuttig zal zijn voor bepaalde verafgelegen luchthavens in het netwerk van de luchtvaartmaatschappij. Momenteel moeten technici en piloten foto's e-mailen naar het Operations Control Centre en er vervolgens achteraan bellen om het probleem handmatig op te lossen. Door deze slimme brul kan het piloten en technici in real-time live-informatie bieden in combinatie met de geïntegreerde handsfree koptelefoon.
Ian Davies (EasyJet): “De technologie voor 3D augmented reality is voor easyJet een van de belangrijkste factoren bij het terugdringen van vertragingen wanneer een vliegtuig zich niet op de thuishaven bevindt. Hiermee kunnen we veel meer duidelijkheid verkrijgen over technische problemen die honderden kilometers verderop plaatsvinden. Door de Epson Moverio te dragen kunnen piloten en technici die op een andere locatie zijn, live beelden en gegevens verzenden tussen het easyJet Operation Control Center. We krijgen dan directe toegang tot gedeelde visuele informatie en zo wordt het eenvoudiger om technische problemen op te lossen.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!