Premium

Driekoppige directie neemt aandelen The Valley over

Nieuwe eigenaars zetten in op voortzetting van ‘single label strategie’.

Door de management buy-out komen de aandelen van The Valley in handen van de driekoppige directie, bestaande uit ceo Philip Kok (foto rechts), cfo/coo Auke Meijer (midden), en chief experience officer Brian Oostenbrink (links). Zij kopen de aandelen van investeringsmaatschappij 5Square en van Vincent Gravesteyn, oprichter en voormalig cfo van bureaugroep The Valley.

Volgens Kok komt de mbo voort uit het vertrouwen dat de huidige directie heeft in de strategische koers van The Valley. ‘We zitten in een markt die hard groeit en waar veel gebeurt. De komende jaren zal dat alleen maar meer worden, want iedereen moet transformeren.  Als je daar dan eigenaar van kunt worden, dan is dit een mooi moment om die stap te zetten. ‘

De nieuwe eigenaars willen de bureaugroep ‘met z’n allen naar de next level brengen’, waarbij de groei primair op organisch wijze zal plaatsvinden. Digitaal marketingbureau The Valley telt 60 mensen en draait een omzet van 8 miljoen euro. De ambitie is om dit jaar door de 10-miljoen-grens te gaan. ‘En dat gaat lukken&;, verklaart Kok: ‘We zijn bezig met een grote nieuwe klant, waarover ik helaas nog niets kan zeggen.’

Kok merkt op dat de verandering in de eigendomsstructuur geen  ingrijpende veranderingen teweeg zal brengen in de organisatie. De nieuwe eigenaars blijven vasthouden aan de ‘single label’-strategie, die onder Koks leiding werd ingezet. Hierdoor werden de gespecialiseerde bureaumerken The Valley, Pickle Factory, Veritate en Mobtzu .

Dankzij deze integratie is The Valley nu al in staat om een full-service propositie aan te bieden. Dit waar veel andere bureaus bezig zijn om die propositie te realiseren door gespecialiseerde bureaumerken over te nemen die veelal worden ondergebracht in nieuwe labels. Aan het kopen van groei, kleven echter nadelen, weet Kok: &;Zoals cultuurverschillen en integratieproblemen. Wij geloven in autonome groei.’

De nieuwe eigenaren zien genoeg kansen. Een langetermijnsamenwerking is dan ook het vertrekpunt. ‘Met elkaar hebben we afgesproken dat we dit zeker vijf jaar gaan doen. Natuurlijk kan het gebeuren dat er een overnamepartner langs komt, maar het uitgangspunt is dat we dit samen gaan doen. En dat we groter zullen gaan denken.’
 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie