DigitasLBi ontwikkelt ’s werelds eerste VR shopping experience

Smartphone OnePlus 3 te koop in virtueel ruimtestation

Tech startup OnePlus lanceerde op 14 juni zijn flagship smartphone, de OnePlus 3, met een bijzondere VR experience onder de naam The Loop. Met gebruik van een VR headset worden potentiële klanten welkom geheten aan boord van het OnePlus-kantoor van de toekomst: een ruimtestation genaamd The Loop.

Eenmaal aan boord worden bezoekers rondgeleid door het station en kunnen zij de OnePlus 3 ervaren en het toestel direct binnen de VR-omgeving aanschaffen.

De campagne omvat de eerste VR-looping-animatie ter wereld. Verantwoordelijk voor dit baanbrekend gebruik van virtual reality waren creatieve- en technologieprofessionals van DigitasLBi, samen met technisch partner Moyosa.

De eerste cijfers zijn nu beschikbaar: gedurende de eerste tweeënhalf uur na live-gang kon de OnePlus 3 alleen binnen The Loop Android App besteld worden, om hem vervolgens in de ‘echte’ wereld te laten bezorgen. Tijdens deze exclusieve beschikbaarheid bedroeg de conversie-rate liefst 12 procent.

Verder brachten bezoekers gemiddeld 17 minuten door in the Loop experience. Na 24 uur stond de teller op 58.000 unieke downloads.

Vorig jaar organiseerde OnePlus de allereerste productlancering in virtual reality. ‘Met The Loop gaan we nog een stapje verder’, zegt Carl Pei, medeoprichter en Head of Global van OnePlus. ‘Het is ’s werelds eerste virtual reality shopping experience.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie