Het was al dagen een enorme discussie op de diverse sociale media: wat is er aan de hand met de affiliate-marketing van Coolblue? Het viel gebruikers op dat de marketinglinks van partners niet meer goed werkten en prijzen ineens stukken hoger werden.
De geruchten werden steeds groter van omvang, zo zou Coolblue zijn overgenomen door Amazon, zou Coolblue zijn gehacked, moest het losgeld betalen en zette het zijn advertenties abrupt uit om schade te voorkomen. Bol.com had zijn handen gelegd op het andere blauwe merk.
Hoe langer het duurde, hoe vreemder de speculaties werden. Coolblue bleef nergens op reageren.
Maar eind maandagmiddag is er duidelijkheid geschapen en geeft Coolblue een reden voor de opvallende prijsstijgingen en linkproblemen. Het bedrijf verwacht door de lage productie in China een tekort bij zijn leveranciers.
‘We zijn heel gecontroleerd onze hele grote schuren tot aan de nok toe aan het vullen’, laat Michiel van der Zanden, head of marketing, van Coolblue weten.
Coolblue doet dit volgens Van der Zanden ter voorbereiding. Gezien de merkbelofte kan het zich waarschijnlijk niet permitteren om goederen niet te leveren. Of veel te laat.
Mocht het niet meer nodig zijn, dan trapt de webshop, vast met een smile, ‘het gaspedaal weer volledig in’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!