Confronterende Schotse campagne wijst op belang uitstrijkjes

‘Stop fannying around’, klinkt het in de commercial.

De campagne is ontstaan door een samenwerking tussen NHS Health Scotland en de Schotse overheid. De campagne is geproduceerd door MTP met postproductie van Absolute. Schotse vrouwen tussen de 25 en 35 worden aangemoedigd om te stoppen met ‘fannying around’ en zich te laten onderzoeken in verband met baarmoederhalskanker. De schaamte die heerst onder Schotse vrouwen voor uitstrijkjes moet met deze campagne worden weggenomen.

In de video is een bloem te zien die op de vulva van een vrouw lijkt. De voiceover confronteert de kijker met het gegeven dat wekelijks in Schotland bij zes vrouwen baarmoederhalskanker wordt geconstateerd. Vandaar dat vrouwen zich hiervoor moeten laten onderzoeken en uitnodigingen voor deze onderzoeken niet moeten afslaan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie