Coca-Cola zet in op de melkindustrie

De frisdrankfabrikant komt met een eigen premium melk: Fairlife.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het product zal worden verkocht voor de prijs van twee keer een &;gewoon&; pak melk en ligt vanaf december in de Amerikaanse schappen. &;In feite moet het premiummerk onder de melken worden&;, aldus Sandy Douglas, verantwoordelijk voor in Noord-Amerika. 

Opvallende stap

Coca-Cola&;s investeringen komen in een moeilijke tijd voor de melkindustrie. De afgelopen vier decennia is de omzet van vloeibare melk flink gedaald. Fairlife wordt gemaakt op duurzame melkveehouderijen met &;volledig duurzame en hightech processen&; en heeft een eigen melk filterproces. De eerste testen waren veelbelovend en Coca-Cola is een joint venture gestart met enkele innovatieve leiders uit de zuivelmarkt.

Douglas: &;We verwachtten veel geld om te kunnen zetten met het merk, maar zullen in de eerste jaren geduld moeten hebben. Net als met Coca-Cola&;s sinaasappelsapmerk , komt het geld vanzelf als je goed doet.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie