Het product zal worden verkocht voor de prijs van twee keer een 'gewoon' pak melk en ligt vanaf december in de Amerikaanse schappen. 'In feite moet Fairlife het premiummerk onder de melken worden', aldus Sandy Douglas, verantwoordelijk voor Coca-Cola in Noord-Amerika.
Opvallende stap
Coca-Cola's investeringen komen in een moeilijke tijd voor de melkindustrie. De afgelopen vier decennia is de omzet van vloeibare melk flink gedaald. Fairlife wordt gemaakt op duurzame melkveehouderijen met 'volledig duurzame en hightech processen' en heeft een eigen melk filterproces. De eerste testen waren veelbelovend en Coca-Cola is een joint venture gestart met enkele innovatieve leiders uit de zuivelmarkt.
Douglas: 'We verwachtten veel geld om te kunnen zetten met het merk, maar zullen in de eerste jaren geduld moeten hebben. Net als met Coca-Cola's sinaasappelsapmerk Simply, komt het geld vanzelf als je goed doet.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!