C&A zet flink in op digitalisering. Voor de lancering van de nieuwe herfst- en wintercollectie in Europa heeft de retailer in samenwerking met het Belgische communicatiebureau Friendship een virtuele modeshow gelanceerd. Het nieuwe magazine komt bovendien volledig in schetsvorm en kan tot leven worden gebracht dankzij AI, door met een smartphone de QR-codes in het blad te scannen.
Via de webAR (AR in de mobiele browser, red.)-experience - ontwikkeld door AR-studio Playar - vertelt elk van de twintig pagina’s van het magazine zijn eigen verhaal. Lezers krijgen via een zogenaamd AR-portal, waarmee ze 4 mannequins in huis halen, een preview van de komende collectie. Ook kunnen ze via collages en moodboards de mensen en ideeën achter de collecties ontdekken. Bovendien worden ze zelf even mode-ontwerpers en kunnen ze zelf de schetsen inkleuren.
'Doordat we een traditioneel medium hebben samengebracht met de allernieuwste technologie, hebben we iets unieks gecreëerd', zegt Sven Verresen, Media, PR en Events Specialist voor C&A België-Luxemburg. De nieuwe collectie voor het najaar geeft volgens Verresen perfect weer waar C&A vandaag voor staat: inclusiviteit, duurzaamheid en positiviteit.
Factory for Innovation in Textiles
De retailer, die dit jaar zijn 180-jarig bestaan viert, is bezig zijn focus te verleggen naar technologie, CO2-neutraal produceren en een duurzamere modeketen. In het najaar van 2021 wordt de ‘Factory for Innovation in Textiles’ in Mönchengladbach in Duitsland geopend. Op de nieuwe locatie wordt de volgende generatie duurzame mode ontwikkeld en geproduceerd met de nieuwste technologieën.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!