De minder vet frietjes die Burger King vorig jaar introduceerde worden in de meeste restaurants van de fastfoodketen niet meer verkocht.
Ongeveer twee derde van de Burger King-vestigingen in de VS en Canada halen de patatjes, Satisfries genoemd, uit hun assortiment, meldt Bloomberg.
Voedingsbewuste eters
Burger King introduceerde de frietjes met minder calorieën in september om mensen een gezonder alternatief te bieden en meer voedingsbewuste eters te trekken. Een kleine doos van de gerimpelde gesneden frietjes bevat 270 calorieën tegenover hebben 340 calorieën voor een normale portie friet.
Absorptie
Bij de introductie liet Burger King weten dat de klanten zouden bepalen hoe lang Satisfries op het menu zouden blijven staan. Niet lang dus, de consumenten halen hun neus op voor de 'gezonde frieten, die zijn ontworpen om minder olie te absorberen.
Desondanks zijn ze toch nog verkocht aan meer dan 100 miljoen mensen, aldus Burger King.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!