Onder de noemer Mooi & Gezond opent Bol.com een speciaalzaak met een assortiment van 15.000 artikelen. Hieronder parfum, shampoo, scheermesjes, deodorant, vitaminen en mineralen. De winkel verkoopt vanaf vandaag artikelen van onder meer Nivea, Max Factor, Durex, Modifast, L’Oreal, Dolce & Gabbana, Garnier, Gillette, Hugo Boss, Axe, Oral-B, Biodermal en Gucci. Volgens Bol.com zijn ze hiermee de grootste parfumerie/drogist van Nederland.
Uit een onderzoek van Bol.com, dat is uitgevoerd door HAPPEN/WINKLE in het voorjaar van 2012, blijkt dat voor bijna de helft van de consumenten goede prijzen en scherpe aanbiedingen de belangrijkste drijfveer vormen bij de keuze voor een winkel. Bol.com signaleerde dat een ruime meerderheid van de Nederlanders ongevoelig is voor vriendelijk winkelpersoneel. Sterker nog: voor zo’n 5% is niet worden aangesproken door personeel juist een goede reden om ergens Mooi & Gezond-artikelen te kopen.
Bol.com liet in het onderzoek ook in kaart brengen welke drempels consumenten ervaren om bijvoorbeeld shampoo en after shave online te bestellen. Hieruit komt naar voren dat het lastig retourneren van artikelen (15%) en een gebrek aan advies (11%) voor Nederlanders redenen zijn om naar een fysieke winkel te gaan. Door het aanbieden van kostenloze bezorging en retournering, 30 dagen bedenktijd en uitgebreide productinformatie, verwacht Bol.com deze drempels weg te kunnen nemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!