Bacardi komt met stripalbum om zijn ‘brand attitude’ te etaleren

De strijd voor Cubaanse onafhankelijkheid vormt het opmerkelijk decor van een stripalbum, ontwikkeld door schrijver Warren Ellis en tekenaar Michael Allred.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De twee werden door Bacardi gevraagd het albumte maken. Daarin staan life en times van Facundo Bacardi Masso centraal, zoon van oprichter Emilio Bacardi’s. Facundo werd verschillende keren veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de strijd. Het verhaal wijdt verder uit over de uitdagingen waar de familie voor stond in die jaren zoals de aardbeving die de eerste distilleerderij trof en eindigt bij de introductie van de Cuba Libre cocktail in 1900.

Bacardi trekt de zaak behoorlijk over the top. In zijn poging het merkverhaal extra lading te geven vroeg het zelfs aan de art director om Bacardi rum aan de inkt toe te voegen waarmee het album werd getekend. ‘Autenticiteit wordt steeds belangrijker en dat is zeker onder millennials het geval’, licht CMO Andy Gibson toe. ‘een stripalbum hoort in de eerste plaats natuurlijk gewoon vermakelijk te zijn, maar we willen ook iets belangrijks over het merk uitleggen en verduidelijken dat we de heritage hebben om te doen wat we doen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie