Are you ready for the challenge?

Philips, Accenture, Mediagilde en High Tech Campus Eindhoven hebben hun krachten gebundeld om de A2 Challenge 2010-2011 te organiseren. Een competitie waarin ondernemerstalent uitgedaagd wordt hun verse business ideeën om te zetten in realiteit. De A2 Challenge heeft als doel creatief, technisch en ‘businesstalent’ samen te brengen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De wedstrijd

In drie rondes kan een business idee van 100 woorden doorgroeien tot een volwaardig businessplan, klaar voor de markt. Met behulp van de jury die bestaat uit succesvolle ondernemers en venture capitalists en met steun van toonaangevende, internationale bedrijven als Philips en Accenture krijgen de ondernemers alle professionele steun die zij nodig hebben. Bovendien biedt High Tech Campus Eindhoven, behalve haar netwerk, de winnaar een half jaar lang gratis huisvestiging aan om het bedrijf succesvol te lanceren.
De ideeën worden onderverdeeld in vier categorieën. Onder ‘Consumer Lifestyle’ vallen alle innovaties die ons dagelijks leven beïnvloeden. Media & Communication draait helemaal om inhoud, informatie en communicatie. Onder Healthcare vallen alle innovaties in de gezondheidszorg, zowel preventie als oplossingen. Clean Tech and Energy betreft alle ideeën voor producten of diensten die energie kunnen besparen of opwekken.

Steeds vaker staan juist jonge innovatieve bedrijven aan de wieg van baanbrekende nieuwe producten en diensten. Deze technische en creatieve bedrijvigheid in combinatie met de ervaring en expertise van de organisatoren en jury is een killer combination.

Accenture

De reden dat wij de A2 Challenge vanuit Accenture ondersteunen is dat het perfect aansluit op onze doelgroep. De mensen die zich inschrijven voor deze challenge hebben vaak een technische achtergrond en daarnaast affiniteit met business. Dit soort profielen zijn precies wat wij binnen ons bedrijf zoeken. Daarnaast sluit deze challenge naadloos aan op de Innovation Awards. De concepten die wij tegenkomen bij de Innovation Awards hebben de markt al betreden. Nu gaan we deze innovatieve concepten helemaal vanaf het begin af aan volgen. In de toekomst kunnen wij ze hopelijk bij de Innovation Awards begroeten.

Leuke concepten

De A2 Challenge wordt voor de tweede keer georganiseerd. In de pilot van vorig jaar ben ik erg benieuwd geworden naar de verdere ontwikkeling van ‘NewsService’, een deelnemer in de categorie Media & Communicatie. De ontwikkelaar Thonis: ‘Kranten worstelen met innovatie. Het lijkt of zij zich alleen maar focussen op het digitaliseren van hun product. Ik geloof dat kranten diensten moeten toevoegen aan hun product. Mijn concept lost de ‘information-overload’ van abonnees op en levert nieuws naar de wens van de klant’. NewsService levert door middel van een digitaal platform precies het nieuws waar de lezer interesse in heeft.

De eerste winnaar van 100 euro is al bekend. Mohammed Azim Karami wist in Delft het publiek in slechts 50 seconden te overtuigen. Zijn idee voor een nieuwe manier om burgers tegen aardbevingen te beschermen, raakte zowel de jury als het publiek.

Naast Philips, High Tech Campus Eindhoven, Accenture en Mediagilde leveren de volgende partners een bijdrage aan de A2 Challenge: TU Delft, Universiteit Twente, TU Eindhoven, Antwerp Management School, MIT en Cambridge. Voor alle deelnemende teams geldt dat minstens een teamlid betrokken moet zijn bij één van de partners. Ik ben benieuwd met welke ideeën zij ons gaan verrassen. Kijk voor meer informatie op de

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie