Dit komt naar voren in de Grote Marketing Enquête, een onderzoek gehouden onder meer dan 300 marketing-executives, lezers van het Tijdschrift voor Marketing.
Apple heeft nog steeds een leidende positie, maar de glans gaat er wel vanaf. Apple eindigde vorig jaar nog een straatlengte voor op de concurrentie, maar raakte maar liefst 10% van de stemmen kwijt
Ook bij AH de glans er wel zo’n beetje af is. Dat geldt evenzeer voor FB en Hema, die beide zelfs uit de top tien verdwenen zijn.
Bol.com en Google stijgen stevig, de KLM doet dat gestaag. Hulde is er ook voor Wehkamp, Coca Cola en voor de nieuwkomers Coolblue en Samsung
Heldenmerken
1. Apple 14 (25)
2. Bol.com 10 (7)
3. Google 9 (11)
4. KLM 8 (-)
5. Albert Heijn/Ahold 8 (13)
6. Heineken 8 (10)
7. Wehkamp 6 (1)
8. Coca-Cola 6 (4)
9. Coolblue 5 (-)
10. Samsung 5 (-)
De uitslagen van Grote Marketing Enquête zijn te lezen in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, en worden gepresenteerd op het Grote Marketing Congres 2013. Dat draait dit jaar volledig om de marketingkansen en -uitdagingen voor 2014. Aan de hand van de enquêteresultaten krijgen deelnemers handvatten om mee te gaan met veranderingen en aansluiting te vinden bij de nieuwe realiteit. Een dag boordevol workshops, cases, inspirerende collega's en boeiende sprekers met verfrissende visies.
www.hetgrotemarketingcongres.nl . Schrijf je nu in!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!